Ksenija Rukavina Kovačević obranila doktorsku disertaciju
Kategorija:
Vijesti

web-ksenijaPredstojnica Katehetskog ureda i Ureda za katoličke škole Riječke nadbiskupije Ksenija Rukavina Kovačević 19. prosinca o.g. na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci obranila je doktorsku disertaciju o temi „Vrijednosno-pedagoški identitet i perspektive razvoja konfesionalnoga religijskog odgoja i obrazovanja (katoličkog vjeronauka) u javnoj školi u Republici Hrvatskoj“ pred tročlanom komisijom u sastavu: izv. prof. dr. sc. Kornelije Mrnjaus, prof. dr. sc. Vesne Kovač i prof. dr. sc. Nevena Hrvatića. Ovim je činom Rukavina Kovačević stekla znanstveni stupanj doktorice društvenih znanosti, polje pedagogije.

U svom predstavljanju doktorske teme Rukavina Kovačević istaknula je da vrijednosno-pedagoški identitet katoličkog vjeronauka u školi proizlazi iz njegove višestruke opravdanosti u školskom sustavu Republike Hrvatske: školsko-pedagoške, teološko-eklezijalne, povijesne, društveno-kulturne i vrijednosne opravdanosti. Potreba za jasnijim određenjem vrijednosno-pedagoškog identiteta katoličkog vjeronauka u javnoj školi u Republici Hrvatskoj, njegovih temeljnih dimenzija opravdanosti u školskom sustavu u kontekstu suvremenih odgojno-obrazovnih potreba i izazova, kao i projekcija njegovog razvojnog puta u budućnosti postavila se Rukavini Kovačević kao otvoreno polje za znanstveno istraživanje. Već sama činjenica da su o ovom predmetu po prvi put nakon 27 godina skupa u istom istraživanju, primjenom u pedagogijskim znanostima rijetko korištene klasične delfi metode (u Katoličkoj crkvi u Republici Hrvatskoj još nije provedeno niti jedno takvo istraživanje!), promišljali najrelevantniji stručnjaci znanstvenici (profesori na katedrama religiozne pedagogije i katehetike u RH i BiH) i praktičari (predstojnici nad/biskupijskih katehetskih ureda i viši savjetnici za vjeronauk pri Agenciji za odgoj i obrazovanje) za katolički vjeronauk govori u prilog važnosti dobivenih empirijskih zaključaka i stručnih smjernica u znanstvenom kontekstu. Znanstveni i stručni doprinos njezinog istraživanja očituje se u preciziranju vrijednosno-pedagoškog identiteta katoličkog vjeronauka u javnoj školi u RH odnosno njegovih temeljnih kurikul(ar)nih postavki, u odnosu na identitet i svrhu ostalih komplementarnih izvanškolskih modela; preciziranju religijskopedagoških mogućnosti i ograničenja katoličkog vjeronauka u školskom kontekstu, samim time i opsega ovlasti i odlučivanja mjerodavnih crkvenih i obrazovnih tijela na različitim razinama; izradi projekcije razvoja katoličkog vjeronauka u sljedećih desetak godina s obzirom na predložene mjere i inicijative mjerodavnih tijela u Republici Hrvatskoj.

Ksenija Rukavina Kovačević rođena je 13. veljače 1973. u Rijeci. Osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje stekla je u Rijeci. Godine 1997. diplomirala je razrednu nastavu na (tadašnjem) Pedagoškom fakultetu Sveučilišta u Rijeci i stekla zvanje učiteljice razredne nastave, a godine 2002. na Teološko-katehetskom institutu pri Teologiji u Rijeci stekla je zvanje profesorice katoličkog vjeronauka i diplomiranog katehete. Od 1997. do 2001. radila je kao učiteljica razredne nastave u nekoliko riječkih osnovnih škola, a od 2001. godine radila je u OŠ Brajda u Rijeci, a potom u Gimnaziji Andrije Mohorovičića u Rijeci kao profesorica katoličkog vjeronauka. Od 2001. godine u Riječkoj nadbiskupiji obnaša službu tajnice riječkog nadbiskupa monsinjora dr. sc. Ivana Devčića. Uz navedenu službu, 2009. godine dodijeljena joj je služba predstojnice Katehetskog ureda za vjerski odgoj u predškolskim ustanovama i vjeronauk u osnovnim i srednjim školama na području Riječke nadbiskupije. Time je postala prva laikinja u Katoličkog crkvi u Hrvatskoj kojoj je povjerena ova crkvena služba. Uz navedene dvije službe, od 2017. godine obnaša i službu predstojnice Ureda za katoličke škole Riječke nadbiskupije. U akademskoj godini 2013./2014. upisala je sveučilišni poslijediplomski (doktorski) studij pedagogije na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci. Godine 2008. imenovana je mentoricom metodike nastave katoličkog vjeronauka za studente Katoličkog bogoslovnog fakulteta Područnog studija Teologije u Rijeci, a 2011. promovirana je u više zvanje profesora mentora u nastavi katoličkog vjeronauka. Po preuzimanju službe predstojnice Katehetskog ureda Riječke nadbiskupije, 2010. godine u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje pokrenula je u Rijeci provođenje stručnih ispita vjeroučitelja pripravnika u osnovnim i srednjim školama Riječke nadbiskupije, Porečko-pulske, Gospićko-senjske i Krčke biskupije.  Aktivna je članica najviših crkvenih tijela u Republici Hrvatskoj: od 2009. do 2018. Vijeća za katehizaciju i novu evangelizaciju Hrvatske biskupske konferencije; od 2013. Vijeća Hrvatske biskupske konferencije za laike i od 2017. Nacionalnog vijeća Hrvatske biskupske konferencije za katoličke škole u RH. Inicijatorica je i koordinatorica trogodišnjeg projekta vjeroučitelja Riječke nadbiskupije „Doprinos katoličkog vjeronauka u školi promociji Rijeke kao Europske prijestolnice kulture 2020. Upoznavanje kulturno-povijesne i sakralne baštine Riječke nadbiskupije“. Do sada je objavila jednu knjigu i desetak znanstvenih radova te je sudjelovala na više znanstvenih simpozija i konferencija te stručnih skupova.

Skip to content