Neka nam pogled na Gospodinov križ pomogne nositi se s vlastitim križevima, ali i moći prepoznati križeve naših braće i sestara
Kategorija:
Vijesti

Neka nam pogled na Gospodinov križ pomogne nositi se s vlastitim križevima, ali i moći prepoznati križeve naših braće i sestara i u njima prepoznati Isusov križ i pomoći im. Iako ne možemo promijeniti njihovu situaciju, možemo pomoći da ipak ne osjećaju napuštenost koju bi bez naše blizine osjetili, poručio je između ostaloga riječki nadbiskup Mate Uzinić u katedrali sv. Vida na Cvjetnicu, u nedjelju 2. travnja, predvodeći svečano liturgijsko slavlje.  

Na Nedjelju muke Gospodnje mnogobrojni vjernici s maslinovim i plaminim granama okupili su se u svojim župama kako bi svečano proslavili Cvjetnicu i razmatrajući izvještaj o Isusovoj muci započeli Veliki tjedan. Obred blagoslova maslinovih grančica u najstarijoj riječkoj župnoj crkvi Uznesenja BDM predvodio je riječki nadbiskup Mate Uzinić i nagovorom uveo vjernike u značenje dvaju posebnih obreda toga dana: prvi je procesija s blagoslovljenim palminim i maslinovim granama, kojom se spominjemo Isusovog slavnog ulaska u Jeruzalem, a drugi je cjeloviti izvještaj o Isusovoj muci. Vjernike je potaknuo na sudjelovanje u misama i obredima Velikoga tjedna, a u procesiji koja je nakon blagoslova uslijedila ulicama starog grada prema  katedrali sv. Vida, da hodeći radosni za Isusom, jer slavimo Boga koji dolazi, ne budemo samo svjedoci njegove muke, nego i uskrsnuća.

U propovijedi koju je uputio u riječkoj prvostolnici u kojoj je služio misu u zajedništvu s rektorom katedrale Mariom Tomljanovićem, župnikom Župe Uznesenja BDM Sanjinom Francetićem, sudskim vikarom Emilom Svažićem, ravnateljem Svećeničkog doma Nikolom Uravićem i rektorom Pripravničkog sjemeništa Ivanom Devčićem, ljudski život slikovito je opisao kroz događaj koji se odvijao u Jeruzalemu kada su Isusa najprije dočekali slavljenjem i klicanjem i s palminim granama u rukama, a nakon toga su ga ti isti ljudi izrugali, prezreli, pljuvali, napustili i osudili. Tako je u svakom životu. U jednom trenutku smo u punoj snazi, a zatim se suočavamo s bolešću, poteškoćama i smrću, kazao je propovjednik.

Osvrčući se na Matejev izvještaj o muci, kojega je otpjevao katedralni zbor, kao jedan od važnijih naglasaka kojega je ovaj evanđelista stavio u svom izvještaju nadbiskup je izdvojio Isusovu osamljenost. „Ostavljenost. Svi su ga napustili. Jedan ga je izdao, drugi zatajio, ostali se razbježali.“ Spomenuo je i presudu religijske vlasti koja je Isusa osudila kao heretika, a civilna kao pobunjenika. Osudila ga je i svjetina koja mu se rugala. Isus u svom zadnjem trenutku, vjerojatno uz veliki napor, na dramatičan način u svojoj ostavljenosti viče i  vapi: „Eli, eli lamâ azâvtani! (hebr. Bože moj, Bože moj, zašto si me ostavio!)“ S jedne strane to je molitva, ali s druge strane vapaj čovjeka koji se osjeća napušten od svih, pa i samoga Boga. Tu napuštenost Isus osjeća jer se želi solidarizirati s nama u svim situacijama, pa i u trenucima kada se osjećamo radikalno sami, da Bogu više nije stalo do nas i da nas je napustio, rekao je nadbiskup.

U nastavku je naglasio da se u trenutku Isusove smrti događa ispovijest vjere, novi sud – ispovijest satnika koji govori: „Zaista, ovaj čovjek bijaše Sin Božji!“ (Mk 15,39) Potaknuo je vjernike da se ‘pridruže tom satniku’  i ponove njegove riječi jer taj Sin Božji se događa i danas, na onom križu na kojemu su raspeta naša braća i sestre. U tom kontekstu podsjetio je na 25. poglavlja Matejevog evanđelja (Mt 25,31-46) u kojemu Isus kaže: bijah gladan, žedan, krivo osuđen, zatvoren, zlostavljan, i tko zna što još se događa u ovome svijetu, pa i zbog nas .. Bijah napušten, čak i od Boga.. Prišao si mi ili nisi prišao. Prepoznao si moju bol, napuštenost ili nisi ništa učinio. Neka nam pogled na Gospodinov križ pomogne nositi se s vlastitim križevima, ali i moći prepoznati križeve naših braće i sestara i u njima prepoznati Isusov križ i pomoći im. Iako ne možemo promijeniti njihovu situaciju, možemo pomoći da ipak ne osjećaju napuštenost koju bi bez naše blizine osjetili, da budemo za njih ‘satnik’ koji ispovjeda u toj situaciji: „Ovaj je Sin Božji“, kako bi ovaj naš životni put koji je brz i lako se promijeni iz dobroga u loše, i kojega hodamo za Isusom i s Isusom bio put koji vodi zori uskrsnuća, poručio je nadbiskup Uzinić.

Na kraju mise rektor katedrale najavio je mise i obrede Velikoga tjedna koje će predvoditi nadbiskup Uzinić i potaknuo vjernike na sudjelovanje. Na Veliku srijedu Misa posvete ulja je u katedrali u  10:30 sati. Na Veliki četvrtak u 18 sati nadbiskup će predvoditi Misu večere Gospodnje s obredom pranja nogu u crkva Uznesenja BDM. U isto vrijeme, 18 sati, su obredi Velikog petka u katedrali sv. Vida. Nakon obreda u 19:30 sati započet će križni put sa svijećama od katedrale, riječkom Kalvarijom do crkve sv. Romualda i Svih Svetih na Kozali.Vazmeno bdijenje na Veliku subotu nadbiskup će predvoditi u  21 sat u crkvi Uznesenja BDM, a na Uskrs u nedjelju 9. travnja s početkom u 11 sati u katedrali sv. Vida.

 

Skip to content