Bog prilazi ljudima

8BD0AAC6-EBB2-409D-AD15-BEDDA541B1655. C kroz godinu

Bog prilazi ljudima poukom i otajstvom

Radosna vijest objavljuje (Lk 5,111):

Dok se jednom oko Isusa gurao narod da čuje riječ Božju, stajaše on pokraj Genezaretskog jezera. Spazi dvije lađe gdje stoje uz obalu; ribari bili izašli iz njih i ispirali mreže. Uđe u jednu od tih lađa; bila je Šimunova pa zamoli Šimuna da malo otisne od kraja. Sjedne te iz lađe poučavaše mnoštvo.

Kada dovrši pouku, reče Šimunu: “Izvezi na pučinu i bacite mreže za lov.”Odgovori Šimun: “Učitelju, svu smo se noć trudili i ništa ne ulovismo, ali na tvoju riječ bacit ću mreže.” Učiniše tako te uhvatiše veoma mnogo riba; mreže im se gotovo razdirale. Mahnuše drugovima na drugoj lađi da im dođu pomoći. Oni dođoše i napuniše obje lađe, umalo im ne potonuše.

Vidjevši to, Šimun Petar pade do nogu Isusovih govoreći: “Idi od mene! Grešan sam čovjek, Gospodine!” Zbog lovine riba što ih uloviše bijaše se zapanjio on i svi koji bijahu s njime, a tako i Jakov i Ivan, Zebedejevi sinovi, drugovi Šimunovi. Isus reče Šimunu: “Ne boj se! Odsada ćeš loviti ljude! Oni izvukoše lađe na kopno, ostaviše sve i pođoše za njim.

Guranje naroda oko Isusa pokraj jezera objavljuje jedan vid stvarnosti i činjenica u prostoru na obali pored jezera. Guranje znači pomicanje doći što bliže Isusu biti uz njega. Drugi vid stvarnosti objavljuje razlog guranja naroda, pomicanja, boravka na obali da čuju riječ Božju da čuju Učiteljevu pouku. Treći vid stvarnosti je voda u jezeru i lađe uz obalu iz kojih su izišli ribari te ispiru mreže nakon ribarenja. Četvrti vid stvarnosti je Učitelj koji je ušao u Šimunovu lađu i zamoli ga da malo otisne od obale. Isus je sjeo te iz lađe poučava mnoštvo. Uprisutnio jepouku u prostoru na obali.

Biti na obali znači biti na čvrstom tlu, biti na sigurnom. Dok biti u lađi na vodi znak je zbilje kojom se ne može uvijek upravljati. Ona je izvan dohvata ljudske moći. Biti izloženi i vjetru, i valovima, ljuljati se, biti na manje čvrstom i manje sigurnom prostoru. Narod je čeznuo za Učiteljem i Božjom poukom. Isus im je bliz, ali ne boravi na istome tlu kao i oni. Učitelj im je blizak, a opet uporište ima drugdje, ne na kopnu, nego u lađi koja postaje slika zajednice vjernika u kršćanskom životu. U svakom ovom vidu susreta sa Spasiteljem objavljenom u evanđelju treba svaki vjernik spoznati svoje mjesto u svome kršćanskom životu. Evanđelje nam pomaže odgovoriti samom sebi na pitanje: koje i kakvo mjesto Spasitelj mi pruža u susretu s njime?

Nakon pouke narodu Spasitelj se okreće vlasniku lađe Šimunu koji treba postati Petar. Prije pouke narodu zamolio je vlasnika da otisne od obale, a nakon pouke naređuje mu ribarenje u vrijeme kad se ne lovi ribu. Šimun Petar priznaje noćni trud ribarenja bez ulova, te ispovijeda vjeru u Spasitelja: »ali na tvoju riječ bacit ću mreže.« Ovaj vid Petrova ponašanja objava je nama promijeniti se na Božju riječ, uskladiti svoje ponašanje s Božjom ponudom primljenom u svakom susretu sa Spasiteljem.Spasiteljev poziv Petru: »Ne boj se« upućen je danas svakome u bogoslužju, da budemo zajednica koja sluša riječ spasenja i prihvaća je.

msgr. Nikola Imbrišak

Skip to content