Tko nije protiv nas, za nas je!

D07FF8D8-70B8-4DF0-B62D-F2DC0665941826. B kroz godinu

Spasitelj: »Tko nije protiv nas, za nas je

Radosna vijest o tome objavljuje (Mk 9,38-43.45.47-48):

Ivan reče Isusu: “Učitelju, vidjesmo jednoga kako u tvoje ime izgoni zloduhe. Mi smo mu branili jer ne ide s nama.” A Isus reče: “Ne branite mu! Jer nitko ne može učiniti nešto silno u moje ime pa me ubrzo zatim pogrditi. Tko nije protiv nas, za nas je.” “Uistinu, tko vas napoji čašom vode u ime toga što ste Kristovi, zaista, kažem vam, neće mu propasti plaća.” Onomu naprotiv tko bi sablaznio jednoga od ovih najmanjih što vjeruju, daleko bi bolje bilo da s mlinskim kamenom o vratu bude bačen u more.” “Pa ako te ruka sablažnjava, odsijeci je. Bolje ti je sakatu ući u život, nego s obje ruke otići u pakao, u oganj neugasivi. I ako te noga sablažnjava, odsijeci je. Bolje ti je hromu ući u život, nego s obje noge biti bačen u pakao. I ako te oko sablažnjava, iskopaj ga. Bolje ti je jednooku ući u kraljevstvo Božje, nego s oba oka biti bačen u pakao, gdje crv njihov ne gine niti se oganj gasi.

 Isus poučava i odgaja svoje nizom kratkih pouka u kojima odzvanjaju riječi: »Tko nije protiv nas, za nas je.« Ta rečenica izražava prihvaćanjeonoga tko se ne protivi Isusu Kristu. Treba ga prihvaćati kao spremnog na suradnju u djelu spasenja. Međutim tko ne živi Božje zapovijedi, ne živi sakramente, on je protiv Spasitelja.

Isus poučava i odgaja gestom. Uzima dijete, postavi ga u sredinu, zagrli i objavljuje: »Tko god jedno ovakvo dijete primi u moje ime, mene prima. A tko mene prima, ne prima mene, nego onoga koji mene posla.« Prošle je nedjelje započeta ove se nedjelje nastavlja pouka odgajanja primjeromdjeteta. U Spasiteljevu odgoju po evanđelju prepoznatljiva je vjera u Boga »koji hoće da se svi ljudi spase«. Stoga Isus u nastavku govori o problemu sablazni.

Sablazan je stav ili ponašanje koje druge navodi na zlo. Tko sablažnjava, postaje bližnjemu napasnik. Nasrće na krjepost i čestitost; može bližnjeg uvući u duhovnu smrt. Sablazan je teški grijeh ako onaj tko je izaziva djelom ili propustom hotimice navodi druge na veliko zlo.

Sablazan je Kristu Spasitelju nadahnula ovo prokletstvo: »Tko sablazni jednoga od ovih najmanjih (…) bilo bi bolje da mu se o vrat objesi mlinski kamen pa da potone u dubinu morsku«. Sablazan je teška kad je uzrokuju oni koji su po naravi ili po službi dužni druge učiti i odgajati. Isus takvima savjetuje odreći se tjelesne grješnosti, te ući u život i kraljevstvo Božje, nego sa sablažnjivim tijelom biti bačen u pakao.

Osoba koja odsijeca grješne udove svoga tijela zapravo postaje cjelovita, spašena jer izmiče zamki podvojenosti koja vodi u propast. Odsijecanjem grešnosti postaje se osoba na svome mjestu, ulazi se u život dostojan Krista, postaje se odgojen kršćanin, odgojen za Krista Spasitelja.

msgr. Nikola Imbrišak

Skip to content
Riječka nadbiskupija
Zaštita osobnih podataka

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.