Spasitelj je dao život svoj kao otkupninu za mnoge

AE9C8DA4-AE8C-4A53-AAF8-9679E0C002A129. B kroz godinu

Spasitelj život svoj dade kao otkupninu za mnoge

Radosna vijest o tome objavljuje (Mk 10,3545):

Pristupe Isusu Jakov i Ivan, sinovi Zebedejevi, govoreći mu: “Učitelju, htjeli bismo da nam učiniš što te zaištemo.” A on će im: “Što hoćete da vam učinim?” Oni mu rekoše: “Daj nam da ti u slavi tvojoj sjednemo jedan zdesna, a drugi slijeva.” A Isus im reče: “Ne znate što ištete. Možete li piti čašu koju ja pijem, ili krstiti se krstom kojim se ja krstim?” Oni mu rekoše: “Možemo.” A Isus će im: “Čašu koju ja pijem pit ćete i krstom kojim se ja krstim bit ćete kršteni, ali sjesti meni zdesna ili slijeva nisam ja vlastan dati – to je onih kojima je pripravljeno.”

Kad su to čula ostala desetorica, počeše se gnjeviti na Jakova i Ivana. Zato ih Isus dozva i reče im: “Znate da oni koji se smatraju vladarima gospoduju svojim narodima i velikaši njihovi drže ih pod vlašću. Nije tako među vama! Naprotiv, tko hoće da među vama bude najveći, neka vam bude poslužitelj! I tko hoće da među vama bude prvi, neka bude svima sluga. Jer ni Sin Čovječji nije došao da bude služen, nego da služi i život svoj dade kao otkupninu za mnoge.”

Spasiteljeva poruka današnjeg bogoslužja glasi: »Sin je došao da život svoj dade kao otkupninu za mnoge.« Ova Spasiteljeva poruka trajno je ostavljena čovječanstvu. Posebno nas kršćane trajno podsjeća na drugu Božansku osobu – na Sina koji je došao među nas ljude da nam svima bude Spasitelj. Od Spasiteljeva vremena nadalje mnogi će željeti dobiti osigurano mjesto u nebu – uz Spasitelja u slavi. Takvi ljudi očekuju da im Bog bude nakon ovozemaljskog života sreća i spasenje – imati mjesto u nebu.

Međutim, Spasitelj nas odgaja kako spasonosno živjeti ovaj život na zemlji u zajednici i zajedništvu s onima koji će vjerovati njegovim djelima i riječima. To trajno čini pitanjem: »Možeš li piti čašu koju ja pijem?« »Možeš li se krstiti krstom kojim se ja krstim?« Spasiteljeva »čaša«, predstavlja sudbinu skorašnje Isusove muke. Spasiteljevo »krštenje«, označava uranjanje u bolnu kušnju. Ove dvije riječi sadrže sve ono što ga je slijedilo nakon Posljednje večere i molitve Ocu u Maslinskom vrtu. Ove dvije riječi sadrže sve što je Spasitelj utemeljio i ostavio nama da to činimo i po tome da živimo.

Spasitelj ne dopušta u crkvi – zajednici vjernika – natjecanje za osobna prvenstva i mjesta, ne dopušta strategiju i vlast u sebične svrhe. Usmjerava nas na odricanje, požrtvovnost, pomaganje, posluživanje: slabih, nemoćnih, siromašnih, potlačenih. Spasiteljevo razapinjanje na križ je jedincato djelo u svijetu davanja života za druge bez nadmetanja i bez proklinjanja.

Privlačna snaga davanja života za druge neka i nas kršćane vodi da želimo stati pod Kristov križ na svakom javnom mjestu gdje je podignut radi svjedočanstva davanja života za mnoge. Kršćanski vjernici stavljajuKristov križ u kuću ili stan da nas trajno podsjeća kako mi vjerujemo onome koji nije došao da bude služen, nego da služi i život svoj dade kao otkupninu za mnoge. Mi kršćani ne propustimo niti jedan dan, a da ne stavimo znak križa na sebe barem na početku i na kraju dana, te u svakom veoma važnom i presudnom trenutku ili poslu.

U Kristovu križu se nalazi snaga kršćanstva. Isus sebične težnje ljudiupravio je na ovu jedinu zdravu ambiciju: »služiti jedni drugima«, postati poslužitelji jedni drugima.

msgr. Nikola Imbrišak

Skip to content
Riječka nadbiskupija
Zaštita osobnih podataka

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.