Isus traži potpuno predanje

Nedjelja, 12. 7. 2015.PETNAESTA NEDJELJA KROZ GODINU Mk 6, 7-13

Čitanje svetog Evanđelja po Marku

U ono vrijeme: 

Dozva Isus dvanaestoricu te ih poče slati dva po dva dajući im vlast nad nečistim dusima. I zapovjedi im da na put ne nose ništa osim štapa: ni kruha, ni torbe, ni novaca o pojasu, nego da nose samo sandale i da ne oblače dviju haljina.

I govoraše im: »Kad uđete gdje u kuću, u njoj ostanite dok ne odete odande. Ako vas gdje ne prime te vas ne poslušaju, iziđite odande i otresite prah ispod svojih nogu njima za svjedočanstvo.«

Otišavši, propovijedali su obraćenje, izgonili mnoge zloduhe i mnoge su nemoćnike mazali uljem i oni su ozdravljali.

Riječ Gospodnja.

 

Predragi u Kristu,

u današnjem evanđelju promatramo kako Isus šalje dvanaestoricu učenika dajući im vlast nad nečistim dusima. Isus Dvanaestoricu ovlašćuje kao «apostolos», to znači kao one koji stoje u vezi sa slanjem i poslanjem. Slati prema razumijevanju Staroga Zavjeta ne znači jednostavno poslati, već nekoga sa jednim posebnim nalogom slati. Onaj koji je poslan, prema ovome, dolazi u drugi plan, njemu pripadaju određena opunomoćenja i prava. Punomoć i pravo ne leže u njegovoj osobi, već se temelje u osobi onoga koji ga je opunomoćio i poslao, u ovom slučaju Krista. Ali naložiti, ovlastiti može samo onaj, koji za to ima kompetenciju, autoritet i moć. Imajući pred očima ovu povezanost valja razumjeti da je poslani jednak kao onaj koji ga je poslao: osobno, stvarno i pravno.

Ako je dakle Isus jedan dio svojih učenika na ovaj način pozvao i slao, onda sigurno nije od dvanaestorice učinio jednostavne glasnike ili misionare ili putujuće propovjednike. On je od njih učinio svoje stvarne i osobne predstavnike. Oni moraju riječju i činom Isusa  uprisutnjivati  tamo gdje on sam nije nazočan, gdje je međutim želio da njegova riječ i djelo, njegova stvar, bude nazočna.

U pozivanju i slanju Dvanaestorice postaje jasno o čemu se radi: Isus želi da bude zastupan i posredovan–preko onih koje je on ovlastio i poslao. Zato svećenik dijeli sakramente ne u svoje ime nego u ime Oca i Sina i Duha Svetoga. 

Isus pak uz to što im je dao vlast, s druge strane, od svojih službenika želi potpuno predanje i pouzdanje. To vidimo po sljedećim riječima: „I zapovjedi im da na put ne nose ništa osim štapa: ni kruha, ni torbe, ni novaca o pojasu, nego da nose samo sandale i da ne oblače dviju haljina.“ Čak i osnovne potrebe, poput kruha i ruha trebaju biti prepuštene Bogu kao i materijalna, novčana sigurnost. Ovo je konkretizacija riječi: „Tražite najprije kraljevstvo Božje kraljevsto i pravdu njegovu i sve drugo bit će vam nadodano.“ Božji čovjek treba u potpunosti ovisiti o Bogu, a ne se pouzdavati u zemaljske sigurnosti koje su nestalne i prolazne. Drugim riječima – kao da nam Isus govori, brini se ti za Božje, a ja ću se brinuti za tebe.

Promatramo li dalje tekst, vidimo da Isus traži od dvanaestorice da naučavaju kao što je on naučavao. Naučavati ne znači tražiti dijalog i kompromis. Ne znači tražiti dogovor. Božja riječ je vrlo jasna, jednom izrečena obvezuje, ali poštuje našu slobodu prihvaćanja. Ona je oštrija od svakoga mača i proniče srca. Isus govori apostolima da ukoliko ih se ne posluša, otresu prah ispod svojih nogu njima za svjedočanstvo. Strašna je to stvar. Odbaciti Božje milosrđe i njegovu radosnu vijest. Ostati u prahu zemaljštine, grijeha i prolaznosti. Dužnost je Božjih poslanika propovijedati Riječ, Krista, kraljevstvo Božje, u zgodno i nezgodno vrijeme, a na drugima je što će s izrečenim učiniti. O tome nam lijepo svjedoči događaj iz djela apostolskih:„Kad iz Makedonije pristigoše Sila i Timotej, Pavao se potpuno posveti Riječi svjedočeći Židovima da Isus jest Krist. Kako se pak oni stadoše protiviti i huliti, otrese on haljine i reče im: “Krv vaša na glave vaše! Ja sam nedužan. Od sada idem k poganima.”

Nakon što ih je Krist poslao,kaže nam evanđeoski tekst, oni su propovijedali obraćenje. Poruka je bila poput one Ivana Kristitelja: „Obratite se i vjerujte evanđelju, približilo se kraljevstvo Božje.“. Obraćenje je uvjet ulaska u kraljevstvo Božje. Ali kako se to kraljevstvo Božje očitovalo? Tako da su izgonili mnoge zloduhe i mnoge su nemoćnike mazali uljem i oni su ozdravljali. To je bila potvrda Isusovih riječi: „ako ja prstom Božjim izgonim đavle, zbilja je došlo k vama kraljevstvo Božje.“ Čudesa su uvijek potvrda istinitosti Božje riječi i tu su zato da se Bog proslavi, a mi jačamo u vjeri.

I danas se propovijeda i naučava Kristov nauk, i danas se u njegovo ime djeluje. Crkva to već čini 2000. godina po Kristovu nalogu. I mi smo postali dio Crkve, Kristova tijela, svojim krštenjem. Isusove riječi vrijede i danas i obvezuju nas. Što možemo mi učiniti kao obični ljudi? 

1. upoznati Krista preko njegova nauka kojeg Katolička Crkva vjerno iznosi

2. prepustiti se njegovoj brizi  i jačati pouzdanje u Njega i njegovu Riječ 

3. svaki se dan obraćati i usklađivati s Onim što on želi i što nam daje preko svoga Tijela – Crkve i preko svoje Riječi

 

Amen.

vlč. Goran Žan Lebović Casalonga

Skip to content
Riječka nadbiskupija
Zaštita osobnih podataka

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.