Nove generacije drugačije uče
Kategorija:
Vijesti

Rektor Sveučilišta u Rijeci dr. Pero Lučin 18. ožujka održao je tribinu u župi BDM Karmelske na temu „Nove generacije učenika“. Potaknut Godinom vjere tribinu je organizirao župnik Marijan Benković sa željom da se analizom suvremenih promjena u društvu objasni njihov utjecaj na vjeru, Crkvu, obitelj i obrazovni sustav. Dr. Lučin je u predavanju objasnio kako razvoj tehnologije i novih mogućnosti Internet komunikacije utječe na učenje i učenike. 

„Pri stvaranju obrazovnih programa trebao uzeti u obzir predviđanje kako će se svijet promijeniti u sljedećih 10 godina. Ako analiziramo posljednjih 10 vidimo da su promjene jako brze, eksponencijalne.“ Na internetu se razvio niz mreža interaktivne komunikacije, kao Youtube ili Facebook, a informacije su sve dostupnije.   Objasnio je da se i proces učenja mijenja pod utjecajem tehnologije, a zadaća obrazovnog sustava je pripremiti učenike za budućnost, ne vraćati ih u prošlost.

„Naš sadašnji obrazovni sustav osmišljen je u vremenu industrijske revolucije i prati njezine potrebe. Situacija se promijenila i potrebno je prilagođavati se tome. No, u eksponencijalnim vremenima jako je teško predviđati kako će se tehnologija i Internet razvijati“, rekao je Lučin. Dobra je vijest da se ljudski mozak cijeli život može prilagođavati promjenama i mijenjati. „Ta se pojava u znanosti naziva neuroplastičnost. „Dokazana je sposobnost mozga da preustroji živčane putove. Otkidaju se stare veze sinapsi i stvaraju nove. To je zapravo proces učenja.“

Rektor Sveučilišta istaknuo je da nove generacije danas više ne uče linearno. Dostupnost i količina informacija omogućuje im da uče diskontinuirano. Njihova je karakteristika procesuiranje diskontinuiranih sadržaja i stvaranje smisla iz takvih informacija. „Za nove generacije upotrebljava se termin „Homo zappiens“. Riječ „zapping“ označava pojavu stalnog prebacivanja kanala na televizoru pomoću daljinskog. Oni su u stanju na taj način gledati desetak programa istovremeno i iz takvih diskontiranih informacija konstruirati sadržaj na svih deset kanala.“ Svemu trebalo bi dakako prilagoditi i sustav obrazovanja, zaključio je Lučin.

Dodao je da nove generacije rođene nakon 1990. godine, razmišljaju drugačije od prethodnih. „Ta djeca brže uče, drugačije uče i tolerantnija su. Ali na osnovu njihovih karakteristika možemo uskoro očekivati i veće promjene u društvu. Sve su glasniji zahtjevi mladih ljudi za direktnom demokracija, znači da žele više sudjelovati u društvenim procesima.“

Skip to content