Kako se prilagoditi novim uvjetima na medijskoj sceni
Kategorija:
Vijesti

50 godina Glasa Koncila 

Prva ovogodišnja Kulturna tribina Teologije u Rijeci 19. studenog bila je posvećena 50. obljetnici Glasa Koncila. O jubileju najvažnije crkvene tiskovine u Hrvatskoj govorio je urednik mons. Ivan Miklenić, riječki nadbiskup i predsjednik Odbora HBK za medije Ivan Devčić te novinarka Ana Mušnjak. Uz svečani ton proslave obljetnice, sudionici su progovorili i o aktualnom stanju medijske komunikacije, novim sredstvima komunikacije i poslanju Crkve unutar njih.

„Danas Crkva stoji pred izazovom ne samo kako se služiti novim medijima nego poglavito kako dijalogizirati s kulturom koju oni stvaraju“, rekao je nadbiskup podsjetivši da su hrabrost i mudrost koju su imali pokretači Glasa Koncila i sličnih projekata prije 50 godina, potrebne i danas kako bi Crkva komunicirala evanđelje suvremenom čovjeku. „Digitalni svijet je virtualna stvarnost kojoj Crkva ne smije pristupati samo izvana nego mora u njoj biti, biti dio nje. Tu isto vrijedi što i za odnos Crkve prema realnom svijetu, gdje također nije dosta da ga gleda samo izvana, nego se traži da bude dio njega.” Nadbiskup je istaknuo da će zbog toga biti potrebno promijeniti način i shvaćanje komunikacije koja treba postati istinski dvosmjerna, usmjerena na čovjeka i na njegova pitanja i traženja. Takva se komunikacija najbolje ostvaruje primjerom i svjedočanstvom.

„Današnji nam se svijet s razlogom čini agresivnim i neosjetljivim, štoviše, neprijateljskim prema evanđeoskoj poruci. Ali, ovo je jedini svijet koji nam je dan i koji kao vjernici želimo i trebamo učiniti boljim, unoseći u njega evanđelje, namijenjeno svakom mogućem svijetu, kulturi, čovjeku. U tu svrhu nužno je koristiti medije, danas pogotovo digitalne, i njihove načine komunikacije. A poglavito je potrebno tako živjeti da sama egzistencija komunikatora bude poruka“, zaključio je nadbiskup.

Novinarka Mušnjak istaknula je kako se svijet novinarstva i komunikacije masovnih medija mijenja ne samo u tehnološkom nego i financijskom smislu. Nove tehnologije omogućuju brži i jednostavniji protok informacija, a novinarstvo postaje ovisno o vlasnicima i sponzorima. „No mediji imaju moć i za dobra djela pa ih i na taj način možemo promatrati. Ipak ukoliko se želi doprijeti do nove publike potrebno je prilagoditi se novim uvjetima na tržištu“, rekla je Mušnjak.

Urednik Glasa Koncila istaknuo je kako se katolički tjednik ne može spustiti na razinu komercijalnih medija koji su postali industrija zarade. „Vremena su se u ovih godina drastično mijenjala, ali i Glas Koncila se stalno mijenjao. Dizajn, grafika, stranice u boji, web izdanje… novosti su s kojima tiskovina nastoji ići u korak s vremenom. Ali najtiražnije novine danas su u velikoj mjeri tabloidizirane, a Glas Koncila ne može to prihvatiti i uvijek daje prednost sadržaju i kvaliteti, a ne senzacijama i ispraznim informacijama.“ Mons. Miklenić je istaknuo da je Glas Koncila u svojoj povijesti iskoristio prilike u društvu i Crkvi koje su pogodovale njegovom rastu, od poticaja koji su dolazili s Drugog vatikanskog sabora, preko komunističkog razdoblja u kojemu su bili opozicija do demokratskih promjena koje su donijele slobodu vjernicima. „Otvorili smo široki spektar tema, ne samo teoloških nego i društvenih. Nažalost, nakon demokratskih promjena nismo uspjeli u onom drugom koraku, a to je snažnije doprijeti do čitatelja. Neke vrijedne i važne rubrike objavljivane u Glasu Koncila nisu imale značajniji odjek“, zaključio je mons. Miklenić konstatirajući da je tisak općenito u krizi i svaka se tiskovina bori s padom tiraže. 

Skip to content