Svojom smrću na križu Isus je najbrutalniji simbol preobrazio u simbol ozdravljenja

Nije nevažno što činimo od Velikog petka, od Isusovog križa. Naša poruka, naš život, može poniziti ili uzvisiti druge. Možemo pokrivati jedni druge našom istinom i zlonamjerni postavljati križeve u živote jedni drugima, ili možemo pokazivati putove svjetla i nade kroz naša konkretna djela i kroz Uskrsni pogled na križ. Križevi današnjeg čovjeka ne samo da danas kapaju krvlju, nego su u drugom smislu privlačni i lijepi. Mi smo ovdje došli jer se želimo diviti Spasiteljevom križu i moliti ga za pomoć. No, križ nikada ne smije imati zadnju riječ. Zadnju riječ može i mora za nas imati samo uskrsnuće, poručio je u propovijedi na Veliki petak u katedrali sv. Vida u Rijeci rektor riječke prvostolnice i generalni vikar Riječke nadbiskupije, Mario Tomljanović.

Obrede Velikoga petka predvodio je riječki nadbiskup Mate Uzinić, a u večeri prisjećanja na Isusovu muku i smrt, u riječkoj prvostolnici okupili su se svećenici, časne sestre, bogoslovi i mnogobrojni vjernici. Nakon izvještaja o Isusovoj muci i smrti, rektor prvostolnice progovorio je o simbolici križa rekavši da horizontalna linija predstavlja liniju prirode i života, a time i smrti, dok vertikalna upućuje na naš duhovni život. Te dvije linije na mjestu na kojemu se spajaju donose uskrsnu nadu i postaju jedno: u Isusu Kristi koji je pravi Bog i pravi čovjek.

Neki se boje križa, ne prihvaćaju ga, drugi ga nose samo kao ukras koji duhovno i estetski uzdiže. Križ uzvisuje ili ponižava, kazao je propovjednik naglasivši da je križ Isusovom smrću na Kalvariji dobio novu dimenziju i od znaka prokletstva postao znak spasenja. Apostrofirajući riječkog nadbiskupa Matu Uzinića, u tom kontekstu je istaknuo da je križ  prokletstvo ako ga se ne prihvati. On je sredstvo spasenja ako se u ljubavi prihvati i nosi. Svojom smrću na križu Isus je najbrutalniji simbol preobrazio u simbol ozdravljenja i dokazao da križ ima pozitivno značenje, rekao je rektor.

Osvrčući se na izvještaj o Isusovoj muci i smrti evanđelista Ivana, kao posebnost je izdvojio da Kristove posljednje riječi nisu ‘jadikovka’, nego ‘riječ navještaja’: “Dovršeno je.” Evanđelista poručuje da je raspeće i uzvišenje kako bi svi mogli Isusa prepoznati kao Sina Božjega uzvišenoga na križu. Raspeće nije samo Veliki petak – nije samo poniženje i ubojstvo – nego i uzvišenje, uskrsna nada koja dolazi od Krista, istaknuo je propovjednik.

Zaključujući se osvrnuo na Poslanicu Hebrejima i u kontekstu aktualnog trenutka istaknuo da nije nevažno što činimo od Velikog petka, od Isusovog križa. „Naša poruka, naš život, može poniziti ili uzvisiti druge. Možemo pokrivati jedni druge našom istinom i zlonamjerni postavljati križeve u živote jedni drugima, ili možemo pokazivati putove svjetla i nade kroz naša konkretna djela i kroz Uskrsni pogled na križ. Križevi današnjeg čovjeka ne samo da danas kapaju krvlju, nego su u drugom smislu privlačni i lijepi. Mi smo ovdje došli jer se želimo diviti spasiteljevom križu i moliti ga za pomoć. No, križ nikada ne smije imati zadnju riječ. Zadnju riječ može i mora za nas imati samo uskrsnuće“.

Po završetku obreda, održan je križni put od riječke prvostolnice, riječkom Kalvarijom do crkve sv. Romualda i Svih Svetih na Kozali.

 

 

 

Skip to content